مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 شهریور 1401 ساعت 08:272022-09-06سياسي

حمایت از کالای ایرانی در سیره شهید «محمدحسین علیخانی»


همسر شهید مدافع حرم محمد حسین علیخانی نقل می کند: شهید والامقام ه اهل حرف و شعار نبود، ما زمانی که می خواستیم جهیزیه تهیه کنیم، سال 78 و 79 می گفت که کالا باید کالای ایرانی باشد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، شهید مدافع حرم محمدحسین علیخانی در یکم فروردین سال 1350 در کرمانشاه متولد شد.

از همان بچگی اهل مطالعه و درس و کتاب بود.

وقتی 15 سالش بود به عنوان بسیجی به جبهه رفت و از آنجا که خیلی شجاع و زیرک بود، در قسمت اطلاعات عملیات و شناسایی مشغول شد.

در سال 1367 در عملیات مرصاد آرپی جی زن بود.

آنقدر آرپی جی زد که از گوش هایش خون می آمد.

بعد از پایان جنگ تحمیلی هم وارد سپاه شد.

 خاطره ای از رشادت شهید محمد حسین علیخانی در دوران دفاع مقدس حاج باقر آقایی یکی از رزمندگان دفاع مقدس نقل می کند، که در عملیات مرصاد محمدحسین آقا با وجود سن و سال کمتر از سایر رزمندگان با موشک انداز آر پی جی بر دوش به سمت یگان تانک های زرهی دشمن در حال دویدن بود.

وی ادامه داد: در آن مقطع تانک های منافقان به تنگه ای رسیده بودند که در صورت عبور از آن وضعیت برای رزمندگان اسلام بد می شد که حسین آقا در فاصله بسیار کمی از تانک نخست با شلیک آر پی جی آن تانک را منفجر می کند و به دلیل قرارگیری این تانک در معبر اصلی و بقیه تانک ها امکان عبور از آن خط را نمی یابند و وضعیت به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت از کالای ایرانی در سیره شهید «محمدحسین علیخانی»

حمایت از کالای ایرانی در سیره شهید «محمدحسین علیخانی»