مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 شهریور 1401 ساعت 18:072022-09-05پزشكي

ایمنی زایی بیش از 2 برابری واکسن اومیکرون کووایران برکت


با انتشار نسخه اولیه و پیش چاپ مقاله مربوط به مطالعه بالینی نسخه جدید واکسن کرونای برکت، مشخص شد که این واکسن ایمنی زایی قابل توجه و بسیار بالاتری ایجاد می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، ساعاتی قبل مقاله ای در پایگاه برخط SSRN منتشر شد که به نوعی نسخه پیش چاپ (پره پرینت) مقاله مطالعه بالینی واکسن امیکرون کووایران ‎برکت یا همان واکسن ‎برکت پلاس است و حکایت از رقم خوردن نتایجی خوشحال کننده و امیدبخش در کارآزمایی بالینی این نسخه تازه از واکسن کرونا دارد.

درباره نسخه متفاوتی از واکسن برکت سخن می گوییم که به مانند نسخه اولیه، بر پایه ویروس غیرفعال شده (که عموما به اشتباه، ویروس کشته خوانده می شود) ساخته شده است، با این تفاوت که برای تهیه آن از نسخه رایج و اخیر ویروس کرونا بهره برده شده است که سویه اومیکرون نام دارد؛ نسخه ای جهش یافته از ویروس اولیه کرونا و حتی سویه های بعدی آن مانند سویه دلتا.

بدین ترتیب نخستین دستاورد رقم خورده برای کشورمان در این حوزه را می توان توان بازآفرینی واکسن برای نسخه های مختلف ویروس کرونا خواند که اتفاقی به غایت خرسند کننده است به ویژه از این رو که می دانیم سرعت ویروس کرونا در جهش بسیار زیاد است و هربار که جهشی بزرگ در آن به وقوع می پیوندد، با سرعتی زیاد این نسخه تازه در جهان شیوع پیدا می کند و همه گیر می ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایمنی زایی بیش از 2 برابری واکسن اومیکرون کووایران برکت

ایمنی زایی بیش از 2 برابری واکسن اومیکرون کووایران برکت