مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 شهریور 1401 ساعت 14:522022-09-05اقتصادي

عملیات اجرایی احداث پارک تولید کود فسفات در بندرعباس آغاز شد


صبح امروز با حضور استاندار هرمزگان عملیات اجرایی فاز اول احداث پارک تولید کودهای کشاورزی طرح تولید اسید فسفریک با سرمایه گذاری شرکت صنایع شیمایی پارسیان آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان ظهر امروز در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث پارک کودهای کشاورزی طرح تولید اسید فسفریک اظهار داشت: یکی از راهبردهای ما در استان تمرکز بر روی زنجیره های ترکیبی شیمی - معدن و راهبرد دیگر نیز تعریف زنجیره تولیدی در مسیر مواد خام خروجی از استان بود.

وی افزود: استان هرمزگان در حوزه هم پوشانی مواد معدنی و نفتی یکی از 5 استان مهم کشور است و اینکه زنجیره معدنی شمال هرمزگان با زنجیره معدنی جنوب کرمان با زنجیره نفتی استان هرمزگان مجاورت دارند بزرگترین ثروت و دارایی استان محسوب می شود.

  استاندار هرمزگان گفت: بر همین اساس و برای افزایش بهره وری از این ظرفیت بزرگ، واحدهای متفاوتی طراحی شده که پارک کودهای کشاورزی طرح تولید اسید فسفریک اولین این طرح ها محسوب می شود.

وی تصریح کرد: در طرح بعدی آغاز فعالیت بر روی زنجیره سیلیس را ماه آینده خواهیم داشت و در زنجیره کربنات سدیم هم با چهار شرکت بزرگ از شوینده ها رایزنی شده که امیدواریم این زنجیره هم در هرمزگان فعال شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات اجرایی احداث پارک تولید کود فسفات در بندرعباس آغاز شد

عملیات اجرایی احداث پارک تولید کود فسفات در بندرعباس آغاز شد