مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 شهریور 1401 ساعت 14:072022-09-05بين الملل

3 توصیه برای امضای برجام خوب برای ایران


هیج تضمینی قابل اطمینان تر از این نیست که ظرفیت و توان هسته ای ما به گونه ای باشد که به محض خلف وعده آمریکا و خروج احتمالی دوباره از اجرای تعهدات برجامی، - ما نیز گام هسته ای متناسب با آن را برداریم.

عصرایران؛ مازیارآقازاده- احیای برجام همچنان در پیچ و خم های مذاکرات دیپلماتیک قرار داد و در این مذاکرات، ایران و ایالات متحده آمریکا به میانجیگری اروپا در تلاش هستند تا بیشترین امتیازات را از طرف مقابل دریافت کنند.

ایران خود را متضرر برجام اولیه می داند و حتی این حق را دارد که به خاطر خروج یکجانبه آمریکا از برجام و اعمال تحریم ها از واشنگتن غرامت بخواهد؛ از این رو مذاکره کنندگان ایرانی نباید برای امضای یک توافق مساله دار عجله ای داشته باشند و قبل از توافق باید نهایت تلاش را داشته باشند تا ایرادات و خلاهای توافق پیشین را نداشته باشد.

بدین منظور تهران اعلام کرده به دنبال تضمین های عینی از آمریکاست؛ تضمین هایی که منافع اقتصادی ایران را از یک توافق قوی و پایدار حفظ کند.

اما در شرایطی که تهران به دنبال گرفتن تضمین از آمریکاست به نظر می رسد بهترین تضمین هایی که می توان گرفت نه محول کردن آن به آمریکا، بلکه امضای توافقی متوازن و قوی است که اهرم های هسته ای و کارت های بازی ما را تنها در ازای دریافت متوازن امتیازات از طرف مقابل، روی ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 توصیه برای امضای برجام خوب برای ایران

3 توصیه برای امضای برجام خوب برای ایران