مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 شهریور 1401 ساعت 13:072022-09-05اقتصادي

85 درصد از گیاهان ایرانی در طرح ملی فلور ایران شناسایی شدند


با اجرای طرح های ملی، از ارزش اقتصادی ذخایر ژنتیکی گیاهان دارویی و طب سنتی در کشور حفاظت و بانک ژن طبیعی ایران تقویت می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با اجرای طرح های ملی، از ارزش اقتصادی ذخایر ژنتیکی گیاهان دارویی و طب سنتی در کشور حفاظت و بانک ژن طبیعی ایران تقویت می شود.

در قالب 6 طرح کلی و با همکاری دیگر نهادهای مرتبط، گونه های اندمیک و انحصاری ایران به عنوان مزیت نسبی کشور محافظت می شوند تا این ذخائر ارزشمند از گزند سرقت و انقراض در امان بمانند.

ستاد توسعه علوم و فناوری های گیاهان دارویی و طب سنتی در همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حفظ تنوع زیستی و ذخایر ژنتیکی گیاهان دارویی در حال اجرا است.

از آن جمله می توان به طرح ملی فلور ایران اشاره کرد که در این پروژه تاکنون نزدیک به 85 درصد گیاهان ایرانی شناسایی و معرفی شده اند که بسیاری از گونه های گیاهی مهم دارویی شناسایی شده کشور جزء گیاهان انحصاری محسوب می شوند.

همچنین در طرح ملی جایگاه حفاظتی گیاهان مختلف از جمله گیاهان دارویی براساس شاخص های تدوین شده IUCN  جایگاه حفاظتی گونه های گیاهی انحصاری، نادر و در معرض خطر انقراض ایران در مقیاس ملی مطالعه می شود، که تاکنون 3026 گونه مورد بررسی قرار گرفته ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

85 درصد از گیاهان ایرانی در طرح ملی فلور ایران شناسایی شدند

85 درصد از گیاهان ایرانی در طرح ملی فلور ایران شناسایی شدند