مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 شهریور 1401 ساعت 13:022022-09-05سياسي

نماینده ادوار مجلس: آمریکا می خواهد توپ بازی کند


طرف آمریکایی آمادگی پذیرش بازگشت به برجام را قبل از انتخابات کنگره ندارد اما با استفاده از ابزارهای وسیع تبلیغاتی و رسانه ای می کوشد این طور جا بیاندازند که ایران مشغول به تعویق انداختن توافق است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از نامه نیوز، بعد از آخرین دور مذاکرات وین پیش بینی می شد که در کوتاه ترین زمان ممکن توافق هسته ای انجام شود اما برخلاف پیش بینی ها به نظر می رسد ایران و آمریکا وارد پروسه نامه نگاری های رفت و برگشتی شده اند.

محمدجواد جمالی در گفتگو با نامه نیوز درباره نامه نگاری های رفت و برگشتی بین ایران و آمریکا گفت: هدف از برجام این بود که در مقابل اقدامات ایران همچون کاهش سطح غنی سازی و تعطیلی تأسیسات فردو و اراک، تحریم های ضدایرانی لغو و روابط اقتصادی ما با جهان عادی شود.

وی افزود: وقتی برجام به امضا رسید، با وجودی که ایران تعهداتش را اجرایی کرد، آژانس نیز 19 مرتبه این اتفاق را تأیید کرد و اروپایی ها و آمریکایی ها نیز بر آن صحه گذاشتند، کشورهای غربی اجرای تعهدات شان را به تعویق انداختند، بعد هم آمریکا از برجام خارج شد و اتحادیه اروپا نیز فقط به گفتاردرمانی پرداخت، با این استدلال که در مقابل آمریکا نمی تواند اقدام خاصی انجام دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماینده ادوار مجلس: آمریکا می خواهد توپ بازی کند

نماینده ادوار مجلس: آمریکا می خواهد توپ بازی کند