مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 شهریور 1401 ساعت 12:222022-09-05سياسي

بیماران و سالخوردگان از انجام سفر اربعین خودداری کنند


ستاد اربعین حسینی با توجه به فصل گرما و ازدحام جمعیت، از سالخوردگان و افراد بیمار خواست از انجام سفر اربعین خودداری کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، ستاد مرکزی توصیه های بهداشتی و محدودیت های جدیدی را اعلام کرد و از سالخوردگان و افراد بیمار خواست از انجام سفر اربعین و سفر به عراق بپرهیزند.

 متن این اطلاعیه به شرح ذیل است: بسمه تعالی به اطلاع ملت عزیز و محبان اهل بیت(علیهم السلام) و تمامی متقاضیان سفر اربعین حسینی(ع) می رساند به منظور تامین امنیت جان و حفظ سلامت زائران گرامی و با توجه به تاکیدها و توصیه های بهداشتی و لیست محدودیت های اعلامی در سامانه سجا و نیز فصل گرما، توصیه می شود افرادی که به شرایط و بیماری های زیر مبتلا هستند از اعزام و سفر به عتبات عالیات پرهیز کنند: الف ـ موارد مدنظر دفتر جمعیت، خانواده و مدارس کمیته بهداشت و درمان اربعین  متاسفانه بیشترین میزان آلودگی هوا از طریق ریزگردها در منطقه ایران و عراق در سال جاری در حال وقوع است و همزمانی آن با ایام اربعین در فصل گرم سال، این مشکل را برای سلامت گروه های آسیب پذیر چند برابر می کند.

ازدحام جمعیت پس از محدودیت های دو سال اخیر، امکان دسترسی گروه های آسیب پذیر (مادران، کودکان و سالمندان) را به خدمات بهداشتی درمانی با محدودیت جدی تر مواجه می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماران و سالخوردگان از انجام سفر اربعین خودداری کنند

بیماران و سالخوردگان از انجام سفر اربعین خودداری کنند