مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 شهریور 1401 ساعت 11:272022-09-05سياسي

بررسی وضعیت حقوق بشر آمریکا


نشست بررسی وضعیت حقوق بشر آمریکا توسط کمیته ناظر بر کنوانسیون رفع تمامی اشکال تبعیض نژادی، در دفتر کمیسر عالی حقوق بشر در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از مرکز پایش ستاد حقوق بشر، کمیته ناظر بر کنوانسیون رفع تمامی اشکال تبعیض نژادی، یکی از 9 مرجع بین ‏المللی منبعث از معاهدات حقوق بشری است که وظیفه دارد گزارش ‏های خود اظهاری اقدامات ملی کشورها ذیل مفاد کنوانسیون‏ های حقوق بشری را به صورت دوره ‏ای بررسی کرده و طی مطابقت با اسناد موضوعه، نقدها و توصیه‏ های خود در جهت بهبود اقدامات ملی را به نمایندگان رسمی کشورها ارائه کند.

گزارش اقدامات ملی به صورت عمومی در زمان ارائه منتشر شده و متعاقباً جلسات بررسی گزارش کشور مربوطه با کمیته ناظر نیز از طریق شبکه تلویزیونی سازمان ملل منعکس می‏ شود.

 18 عضو کمیته ناظر، هر دو سال یکبار برای دوره ‏های 4 ساله از طرف کشورهای عضو کنوانسیون معرفی و بدون توجه به ظرفیت منطقه ‏ای انتخاب می ‏گردند.

به علاوه، اعضای کمیته معمولا متشکل از دیپلمات‏ ها، حقوق‏دانان یا نمایندگان جوامع اقلیت هستند.

در نشست اخیر بررسی وضعیت حقوق بشر آمریکا توسط کمیته ناظر بر کنوانسیون رفع تمامی اشکال تبعیض نژادی، که سفیر، نماینده ویژه وزارت خارجه، دستیار دادستان کل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی وضعیت حقوق بشر آمریکا

بررسی وضعیت حقوق بشر آمریکا