مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 شهریور 1401 ساعت 10:272022-09-05پزشكي

تنبلی تخمدان شایع ترین بیماری غدد درون ریز خانم های جوان


سندرم تخمدان پلی کیستیک شایع ترین بیماری غدد درون ریز و هورمونی در خانم های جوان است که افزون بر باروری، بر سیستم متابولیسم یا سوخت وساز بدن نیز اثرگذار است زیرا معمولاً با چاقی و مقاومت به انسولین همراه است.

- سندرم تخمدان پلی کیستیک شایع ترین بیماری غدد درون ریز و هورمونی در خانم های جوان است که افزون بر باروری، بر سیستم متابولیسم یا سوخت وساز بدن نیز اثرگذار است زیرا معمولاً با چاقی و مقاومت به انسولین همراه است.

سندرم تخمدان پلی کیستیک که در اصطلاح عامیانه به آن تنبلی تخمدان گفته می شود یکی از اختلالات شایع هورمونی در خانم هایی است که در سنین باروری قرار دارند.

سندرم تخمدان پلی کیستیک معمولاً با نشانه هایی همچون بی نظمی های قاعدگی، افزایش سطح هورمون آندروژن و عوارض آن مثل آکنه و رشد موهای زائد در صورت و برخی نقاط بدن، وجود کیست های ریز در تخمدان و ناباروری بروز می یابد.

اما این سندرم افزون بر اختلالات هورمون های جنسی، وجه دیگری نیز دارد؛ اختلالات متابولیک.

دکتر حسین صمدانی فرد، فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم و عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا درباره عوارض متابولیک این سندرم گفت: سندرم تخمدان پلی کیستیک شایع ترین بیماری غدد درون ریز و هورمونی در خانم های جوان است که افزون بر باروری، بر سیستم متابولی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنبلی تخمدان شایع ترین بیماری غدد درون ریز خانم های جوان

تنبلی تخمدان شایع ترین بیماری غدد درون ریز خانم های جوان