مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 شهریور 1401 ساعت 09:172022-09-05اقتصادي

امکان رهاسازی آب شورابیل به رودخانه بالیخلو وجود ندارد


معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: با توجه به تداوم خشکسالی و افت تراز مخزن شورابیل، امکان رهاسازی آب بیشتر از این مخزن برای رودخانه بالیخلو وجود ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اردبیل، حمید فضائلی اظهار کرد: با توجه به تداوم خشکسالی و افت تراز مخزن شورابیل، امکان رهاسازی آب بیشتر از این مخزن برای رودخانه بالیخلو وجود ندارد.

وی افزود: باید تمهیدات عملی جهت جمع آوری و بازگرداندن ماهیان محصور شده در استخرهای احداث شده در داخل بالیخلو یا سایر زیستگاه ها انجام گیرد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل تصریح کرد: باتوجه به شرایط خشکسالی و تغییر اقلیم چند ساله که در کشور و در سطح استان حاکم شده است با کاهش بارندگی و خشک شدن رودخانه ها در سطح استان هستیم و رودخانه بالیخلو چای نیز جزو این رودخانه ها است.

 فضائلی بیان کرد: شرکت آب منطقه ای با تدابیر لازم علی رغم اینکه این رودخانه هیچگونه حقابه زیست محیطی از شورابیل ندارد در جهت حفظ حیات رودخانه و زیباسازی شهر اردبیل، در فصل آبگیری آب لازم را در منبع شورابیل ذخیره و در فصل کم آبی و خشکسالی به طور مداوم برای رودخانه بالیخلو رهاسازی می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان رهاسازی آب شورابیل به رودخانه بالیخلو وجود ندارد

امکان رهاسازی آب شورابیل به رودخانه بالیخلو وجود ندارد