مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 شهریور 1401 ساعت 08:472022-09-05اجتماعي

تشکیل قرارگاه مدیریت جهادی تالاب انزلی در گیلان


پس از ایجاد حریق در تالاب بین المللی انزلی و بعد از بازدید هوایی نماینده عالی دولت در گیلان و برگزاری نشست با اعضای ستاد مدیریت بحران، قرارگاه جهادی مدیریت جهادی تالاب بین المللی انزلی در گیلان تشکیل شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، سعید شفیعی ثابت: تالاب بین المللی انزلی یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری کشور و همچنین ارزشمند ترین اکوسیستم های طبیعی در شمال کشور است که در دهه ها و به ویژه سال های اخیر با مشکلات عدیده ای از جمله ورود آلودگی های رودخانه زرجوب و گوهر رود، هجوم گیاهان سنبل آبی و افزایش حجم رسوبات مواجه شده است.

شدت حجم آلودگی و مشکلات در تالاب بین المللی انزلی سبب شد تا در سال 94 سازمان حفاظت محیط زیست کشور، طرحی با عنوان طرح بایجومی به منظور احیای نانو بودن طرح بایجومی امکان سمی و حتی سرطان زا بودن این طرح وجود دارد، لذا مقرر شد در جلسه ای که 22 مرداد سال 97 برگزار شد در خصوص ادامه و یا عدم فعالیت طرح بایجومی تصمیم گیری شود که اکثریت حاضر در آن جلسه رأی به عدم فعالیت طرح بایجومی داده و بودجه ای برای احیای تالاب بین المللی انزلی در نظر گرفته شده بود به خزانه کشور بازگشت.

حال با گذشت چندین سال هنوز هم تالاب بین المللی انزلی که از آن به عنوان نگین گیلان یاد می شود با مشکلات فراوانی کماکان روبه رو بوده و هر روز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل قرارگاه مدیریت جهادی تالاب انزلی در گیلان

تشکیل قرارگاه مدیریت جهادی تالاب انزلی در گیلان