مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 شهریور 1401 ساعت 07:372022-09-05اقتصادي

اعتبارات مکانیزاسیون در کجا و به چه کسانی اختصاص می یابد


رییس انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی گفت: وزارت جهادکشاورزی باید پاسخگو عدم توزیع اعتبار اختصاصی به مکانیزاسیون باشد.

- حمیدرضا نامی رییس انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: وقتی وزیری برای واحد مونتاژی که در واقع تولیدات خارجی را در کشور توزیع می کند تسهیلات و اعتبار اختصاص می دهد در حالی که به گفته خودشان حداکثر توان مونتاژی آن چیزی بیش از یک هزار و 500 دستگاه در سال نیست و در مقابل از دادن تسهیلات به تولیدکننده داخلی خودداری می کند که بیش از نیم قرن سابقه تولیدی دارد، آیا در این شرایط می توان گزینه ای بهتر از وزرای وارداتی به آنها داد؟ وی اضافه کرد: مسئولان ما درحالی تولیدات وارداتی رو سرشان حلوا حلوا می کنند و به خریداران آن 80 درصد تسهیلات می دهند که در کشور تولیدکننده تراکتور ما بالای 90 درصد نیاز داخلی را تامین و به بیش از15 کشور دنیا صادرات دارد اما نه تنها ریالی از این تسهیلات بهره مند نمی شود که هیچ، بلکه با شبکه های توزیع انحصاری سعی در گرفتن رمق های تولیدی از این مجموعه هستند.

نامی با اشاره به اینکه از 6 ماه قبل دادن تسهیلات به بخش کمباین و تراکتور در کشور متوقف شده گفت: این خودداری از دادن تسهیلات در حالی صورت گرفته که وزارت جهادکشاورزی اعتبار امسال توسعه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتبارات مکانیزاسیون در کجا و به چه کسانی اختصاص می یابد

اعتبارات مکانیزاسیون در کجا و به چه کسانی اختصاص می یابد