مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 شهریور 1401 ساعت 14:322022-09-04اقتصادي

میزان نوسان قیمت خرید سفره قلمکار طرح سیاه قلم اصفهان در یک سال اخیر


از آنجایی که هر روزه میزان تقاضا و محبوبیت صنایع دستی از جمله سفره قلمکار به عنوان یک رومیزی شیک و یا زیرسفره ای بیشتر می شود، همواره روند قیمتی آن هم تغییر کرده است.

- این محصولات چون با هنر دست انسان تولید می شوند طرح و رنگ های متفاوتی روی آنها اعمال می شود.

برای تولید سفره قلمکار ابتدا به مدت 5 روز پارچه را داخل رودخانه قرار می دهند تا آهار و مواد زاید پارچه خارج شود که به این روش آبخور می گویند.

سپس صنعتگر رنگرزی پارچه را با پوست انار زمینه نخودی آن را رنگرزی می کند و در مرحله بعد با کمک قالبهای چوبی قلمکار روی پارچه نقوش مختلفی را چاپ می کند.

هر کدام از قالبهای چوبی دارای رنگ مجزای می باشند از رنگ کاه قهوه ای، زرد، سبز، آبی، قرمز و سبز در قلمکاری استفاده می شود.

سپس با رنگهای قرمز و مشکی پارچه را نقش می زنند.

در مرحله بعد بین 2 تا 3 ساعت پارچه را داخل آب روان قرار می دهند تا رنگهای زاید خارج شوند و پارچه یکدست شود و برای تثبیت رنگ آماده گردد.

برای تثبیت رنگ بر روی سفره قلمکار طرح سیاه قلم  پارچه ها را داخل ظرف پر از آبی که در حال جوشیدن می باشد، قرار می دهند سپس مغز روناس، پوست انار ساییده را به پارچه های در حال جوشیدن اضافه می کنند تا رنگ پارچه تثبیت شود در مرحله بعد پارچه را در هوای آزاد می گذارند تا خشک شود و برای این که زیب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان نوسان قیمت خرید سفره قلمکار طرح سیاه قلم اصفهان در یک سال اخیر

میزان نوسان قیمت خرید سفره قلمکار طرح سیاه قلم اصفهان در یک سال اخیر