مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 شهریور 1401 ساعت 12:122022-09-04سياسي

محمود دولت آبادی؛ یک اصلاح طلب مداراخو نه یک براندازِ کینه جو


با این که سخنان دولت آبادی جا به جا آکنده از ستایش عباس معروفی بود اما واقع بینی و اصلاح طلبی دولت آبادی و مداراخویی او که فراتر از مداراجویی است به مذاق رسانه های برانداز خوش ننشسته.

- .

   عصر ایران؛ مهرداد خدیر- گفت و گوی کوتاه اخیر محمود دولت آبادی نویسنده پرآوازه ایرانی با تلویزیون فارسی بی بی سی، درباره درگذشت عباس معروفی خالق اثر ماندگار سمفونی مردگان به کام رسانه های برانداز خوش ننشسته چرا که انتظار داشتند بزرگ ترین داستان نویس حال حاضر ایران، تمام تقصیر را به گردن حکومت بیندازد و  از نویسنده فقید، یک شهید در تبعید ترسیم کند اما او در عین اظهار تأسف عمیق و چند باره به خاطر آن که ناچار از ترک وطن شد و در غربت و در پی بیماری سرطان درگذشت به چند واقعیت دیگر هم اشاره کرد.

   اول این که محرومیت معروفی از ارتباط با مخاطب پارسی زبان در داخل کشور را یک گزاره اغراق شده دانست چرا که در تمام این سال ها آثار او بارها چاپ شده و از این حیث مشکلی نبوده است.

 دوم این که فشار به معروفی بیشتر به خاطر مجله گردون بوده و در اینجا هم با اظهار تأسف عمیق از حکم دومی که علیه او در دهه 70 صادر شد و او را به رفتن واداشتُ تصریح کرد فصا در آن دوره فشرده شده بود اما بعد از آن و با روی کار آمدن آقای خاتمی می توانست کار کند و به او گفتم تو از گونترگراس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محمود دولت آبادی؛ یک اصلاح طلب مداراخو نه یک براندازِ کینه جو

محمود دولت آبادی؛ یک اصلاح طلب مداراخو نه یک براندازِ کینه جو