مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 شهریور 1401 ساعت 11:422022-09-04بين الملل

اکونومیست؛ دوقطبی ایالتی در آمریکا و تشدید احتمال تجزیه


نشریه «اکونومیست» در تحلیلی درباره پیامدهای عمیق واگرایی در سیاست گذاری ایالتی در آمریکا و خطر آن برای دولت فدرال ایالات متحده هشدار داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در مقدمه تحلیل نشریه اکونومیست با عنوان سیاست آمریکا، ایالت به ایالت به دو بلوک تقسیم می شود گفته شده که برای درک آینده آمریکا بجای رفتن به واشنگتن دی سی باید با فرمانداران محافظه کارترین ایالت آن می سی سی پی و مترقی ترین ایالت آن کالیفرنیا صحبت کرد.

در ادامه این گزارش، با ذکر موضوع سقط جنین که اخیراً در آمریکا جنجالی شد، به عنوان مثال بارز دو قطبی سیاست گذاری در ایالت های این کشور آمده است: تِیت ریوز فرماندار جمهوری خواه می سی سی پی رو به اوج است و ممنوعیت سال 2018 سقط جنین بعد از 15 هفته بارداری ایالتِ او بود که موضوع سقط جنین را به دیوان عالی بازگرداند و شرایط برای لغو قانونی بودن سقط جنین در ماه ژوئن را فراهم کرد، تصمیمی که به فرمانداران آزادی تصمیم گیری درباره رژیم های سقط جنین ایالت خود را داد.

او در ماه اوت در کنفرانس کنش سیاسی محافظه کاران در دالاس به محدودیت های دیگر ایالت خود بالید و گفت: فکر می کنم می سی سی پی سالهاست در مسائل اجتماعی و فرهنگی پیشرو بوده و مطمئنناً فرصت کارهای بیشتر برای ما وجود خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اکونومیست؛ دوقطبی ایالتی در آمریکا و تشدید احتمال تجزیه

اکونومیست؛ دوقطبی ایالتی در آمریکا و تشدید احتمال تجزیه