مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 شهریور 1401 ساعت 01:022022-09-03سياسي

ایزدهی: آیت الله حائری با استعفاء از مرجعیت، جلوی سوءاستفاده های سیاسی را گرفت


آیت الله حائری، بار و مسئولیتی که قدرت به دوش کشیدنش را درحال حاضر نداشت، بنا به تشخیص و اقتضایی که بر او حاکم بود به کسی سپرد که در انجام این مسئولیت موفق خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، بیانیه اخیر آیت الله سیدکاظم حائری مبنی بر کناره گیری ایشان از کسوت و مقام مرجعیت و توصیه به پیروی فقهی از آیت الله سیدعلی خامنه ای، بحث های زیادی را در فضای رسانه به راه انداخت.

درباب ماهیت این عمل و جایگاه چنین اقداماتی در نهاد روحانیت و برخی موضوعات فرعی پیرامون آن با حجت الاسلام سیدسجاد ایزدهی عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه گپ زدیم که در ادامه حاصل این گفت وگو را می خوانید.

  حجت الاسلام ایزدهی مرجعیت به مثابه یک مسئولیت خطیر حجت الاسلام سیدسجاد ایزدهی در ابتدا گفت: مقوله مرجعیت در فقه و سنت شیعی نه به عنوان یک مزیّت و مقام، بلکه به عنوان یک مسئولیت خطیر تلقی می شود که تابع برخی ویژگی های علمی، تقوایی (شخصیت دینی) و اجتماعی است.

طبیعتا کسی که به کسوت روحانیت در می آید، باید دارای این سه ضلع مورد نیاز باشد، یعنی هم از لحاظ علمی در جایگاه مناسبی قرار بگیرد، هم از باب شخصیتی دارای بُعد بلندی باشد و هم از دید اجتماعی قدرت امور مسائل را داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایزدهی: آیت الله حائری با استعفاء از مرجعیت، جلوی سوءاستفاده های سیاسی را گرفت

ایزدهی: آیت الله حائری با استعفاء از مرجعیت، جلوی سوءاستفاده های سیاسی را گرفت