مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 شهریور 1401 ساعت 14:122022-09-03سياسي

ماجرای رأی برائت جنجالی عباس معروفی در پرونده مجله «گردون»


در روایت خواندنی عذرا فراهانی (روزنامه نگار) به موضوع حمایت محمد یزدی رییس وقت قوه قضاییه از رأی برائت عباس معرفی تا اعتراض کیهان و شکایت آیت الله از مهدی نصیری پرداخته شده.

- ماجرای رأی برائت جنجالی عباس معروفی در پرونده مجله گردون در روایت خواندنی عذرا فراهانی (روزنامه نگار) به موضوع حمایت محمد یزدی رییس وقت قوه قضاییه از رأی برائت عباس معرفی تا اعتراض کیهان و شکایت آیت الله از مهدی نصیری پرداخته شده.

یادآوری اسامی اعضای هیأت منصفه هم جالب است.

    عذرا فراهانی*    عباس معروفی نویسنده مشهور ایرانی که به تازگی در سن 65 سالگی در آلمان درگذشت جدای اشتهار به خاطر رمان هایی که نوشت و بیش از همه سمفونی مردگان سابقه فعالیت مطبوعاتی هم داشت چندان که به واسطه انتشار نشریه ادبی گردون در اوایل دهه هفتاد دو بار در دادگاه محاکمه شد.

    جالب است بدانید که نوبت اول دادگاه بر اساس نظر هیات منصفه ای متشکل از آقایان: (افتخار جهرمی، احمد پورنجاتی، صدر واثقی، جلال رفیع، محمد جواد صاحبی، عطاءالله مهاجرانی، سید مصطفی محقق داماد و فاضل میبدی) حکم برائت معروفیِ جوان را صادر کرد     رأیی که کیهان را خوش نیامد و حتی وقتی که آیت الله محمد یزدی رییس وقت قوه قضاییه در یک کنفرانس مطبوعاتی از آن دفاع کرد و گفت محکمه تکلیف پرونده مجله گردون را ط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای رأی برائت جنجالی عباس معروفی در پرونده مجله «گردون»

ماجرای رأی برائت جنجالی عباس معروفی در پرونده مجله «گردون»