مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 شهریور 1401 ساعت 10:272022-09-03اقتصادي

مشارکت حرم عبدالعظیم و شهرداری تهران برای ساخت مسکن


حرم عبدالعظیم و شهرداری تهران طی تفاهم نامه ای برای ساخت مسکن مشارکت می کنند که زمین از آستان و ساخت برعهده شهرداری باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ری، جعفر شربیانی عضو هیأت رییسه شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز در آیین کلنگ زنی پروژه های مدیریت شهری که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد، اظهار کرد: هزینه تامین مسکن در سبد هزینه خانوار درصد بالایی است و امروز بیش از یک ونیم برابر درآمد خانوار صرف مسکن می شود.

وی گفت: هزینه تامین مسکن در کشورمان طی سال های 1371 تا 1400 از میزان 33.

5 درصد تا 60 درصد نوسان داشته است و شاهد افزایش نرخ مسکن در سال 1401 نیز هستیم.

رییس شورای اسلامی شهرستان ری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درخصوص مسکن در دیدار هیأت دولت که فرمودند؛ مردم در حوزه مسکن به زحمت افتادند، بیان کرد: هزینه 60 درصدی تامین مسکن با واقعیت های جامعه همخوانی ندارد و کاملا مشهود است که هزینه اجاره بها و خرید مسکن در چنین شرایطی برای مردم دشوار است.

شربیانی درخصوص اینکه قیمت مسکن چقدر از بازار عرضه و تقاضا تاثیر می پذیرد، ادامه داد: موضوع مسکن به مولفه های خارجی زیاد مرتبط نیست و زمین و مصالح در داخل کشور موجود است اما قیمت مسکن کنترل نشده است و باعث شده اثر مولفه های اقتصاد کلان از کالای مصرفی به سرمایه گذاری تبدیل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشارکت حرم عبدالعظیم و شهرداری تهران برای ساخت مسکن

مشارکت حرم عبدالعظیم و شهرداری تهران برای ساخت مسکن