مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 شهریور 1401 ساعت 10:022022-09-03سياسي

دیدار رییس جمهور ترکمنستان و سفیر رومانی؛ توسعه روابط اقتصادی در دستور کار


سفیر جدید رومانی ضمن تقدیم استوارنامه خود به رییس جمهور ترکمنستان بر توسعه روابط اقتصادی تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، ایون ناوال سفیر جدید رومانی در عشق آباد ضمن دیدار با سردار بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان استوارنامه خود را به رییس جمهور تقدیم کرد.

در این دیدار رییس جمهور ترکمنستان ضمن تبریک انتصاب وی در این پست سیاسی یادآور شد که امسال سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ترکمنستان با رومانی است که این کشور یکی از شرکای دیرینه و مهم برای ترکمنستان در اروپا است.

رییس جمهور ترکمنستان با خرسندی اظهار داشت که در این مدت دو کشور ترکمنستان و رومانی تجربیات مثبت قابل توجهی را کسب کرده اند که این تجربیات کاری در زمینه های مختلف، مبنای قراردادی و حقوقی محکمی برای همکاری بیشتر است.

دیپلمات رومانیایی با تشکر از سخنان محبت آمیز و میهمان نوازی گرم اطمینان داد که تمام تلاش خود را برای تحکیم روابط دوستانه در جهت منافع دو کشور و ملت های آنها  بکار خواهد برد.

در ادامه این گفت و گو در مورد وضعیت کنونی و چشم انداز توسعه روابط ترکمنستان و رومانی تبادل نظر شد و طرفین با خرسندی از فرصت های گسترده برای توسعه بیشتر همکاری ها در زمینه های سیاسی- دیپلماتیک، تجاری-اقتصادی، فرهنگی- بشردوستانه یاد کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار رییس جمهور ترکمنستان و سفیر رومانی؛ توسعه روابط اقتصادی در دستور کار

دیدار رییس جمهور ترکمنستان و سفیر رومانی؛ توسعه روابط اقتصادی در دستور کار