مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 شهریور 1401 ساعت 10:022022-09-03اقتصادي

صادرات فلفل دلمه ای شهرضا به کشورهای اوراسیا ارزآوری قابل توجهی دارد


روزانه 75 تن فلفل دلمه ای و 30 تن بادمجان از شهرضا به کشورهای اوراسیا و حوزه خلیج فارس صادر می شود که در فصول سرد تا 150 تن هم قابل افزایش است که ارزآوری قابل توجهی دارد.

- و محدودیت منابع آبی شهرستان، کشت گیاهان علوفه ای کم آب بر از جمله ارزن، سورگوم و کینوا در سطح شهرستان شهرضا به مساحت 250 هکتار توسعه پیدا کرده است و رشد قابل ملاحظه ای نسبت به سال های قبل در راستای اصلاح الگوی کشت داشته است.

وی با اشاره به افزایش سطح کشت سورگوم و رشد قابل ملاحظه آن نسبت به سال های قبل به میزان 44 هکتار در راستای اصلاح الگوی کشت افزود: کشت ارقام ذرت زودرس و میان رس به میزان 1300 هکتار و کاهش چند مرحله آبیاری در راستای اصلاح ارقام متناسب با الگوی کشت شهرستان انجام شده است.

صفرپور با اشاره به کاشت و برداشت دانه های روغنی از جمله کلزا به میزان 30 هکتار و گلرنگ در 21 هکتار از مزارع شهرضا گفت: کاشت دانه روغنی کاملینا نیز در راستای تولید روغن و ایجاد امنیت غذایی کشور با همت بهره بردارن در شهرضا انجام شده است.

فرآوری مالت در شهرضا نیازمند صنایع تبدیلی و تکمیلی است مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با بیان اینکه هدف از اصلاح الگوی کشت، کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی و استفاده بهینه از منابع آبی است، افزود: جو مالتینگ برای تولید مالت در شهرضا، در 480 هکتار از مزارع شهرضا ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات فلفل دلمه ای شهرضا به کشورهای اوراسیا ارزآوری قابل توجهی دارد

صادرات فلفل دلمه ای شهرضا به کشورهای اوراسیا ارزآوری قابل توجهی دارد