مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 شهریور 1401 ساعت 14:422022-09-02اقتصادي

حل مشکل بزرگ باتری ها با پوست خرچنگ


محققان آمریکایی برای اولین بار با استفاده از پوسته مستحکم خرچنگ، باتری را از جنس روی ساخته اند که بدون آسیب زدن به محیط زیست تخریب و بازیافت می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، باتری های لیتیومی برای ذخیره سازی انرژی تجدید پذیر در مقیاس انبوه نقش مهمی ایفا می کنند، اما تولید آن ها بسیار پرهزینه بوده و خطر آتش سوزی را نیز به همراه دارد.

باتری های مبتنی بر روی یکی از جایگزین های مقرون به صرفه تر و ایمن تر هستند و یک بررسی جدید نشان می دهد پوسته های خرچنگ آنها را بسیار پایدارتر می کند.

انتظار می رود تقاضا برای ذخیره انرژی در ماه های آتی افزایش یابد، زیرا ما بیشتر به انرژی های تجدید پذیر و وسایل نقلیه الکتریکی برای حمل و نقل تکیه می کنیم.

در حالی که باتری های لیتیوم یونی که امروزه به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند، به خوبی به ما کمک می کنند، اما جایگزین های دیگری نیز وجود دارند که عمر طولانی مدت بیشتری دارند.

استخراج لیتیوم گران است و با هزینه های زیست محیطی همراه است، و باتری هایی که از آن استفاده می کنند برای فرآیندهای بازیافت مناسب نیستند.

لیانگ بینگ هو، مدیر مرکز نوآوری مواد دانشگاه مریلند، می گوید: مقدار زیادی باتری در حال تولید و مصرف است که احتمال بروز مشکلات زیست محیطی را افزایش می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حل مشکل بزرگ باتری ها با پوست خرچنگ

حل مشکل بزرگ باتری ها با پوست خرچنگ