مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 شهریور 1401 ساعت 10:572022-09-02اجتماعي

بویه «موج نگار هواشناسی» در خلیج فارس به آب انداخته شد+عکس


هواشناسی هرمزگان یک بویه «موج نگار هواشناسی» با قابلیت سنجش شرایط پارامترهای دریایی و دمای آب و سرعت جریان و باد را در خلیج فارس و در حوالی قشم به آب انداخت.

- هواشناسی هرمزگان صبح امروز یک بویه ی موج نگار هواشناسی را در موقعیت حد فاصل آب های بندرعباس و جزایر قشم و هرمز به آب انداخت.

به گفته رنجبر مدیرکل هواشناسی هرمزگان، این بویه، یک ایستگاه هواشناسی دریایی شناور است که پارامترهای دریایی مانند، طول موج، ارتفاع موج، فرکانس و پریود موج و دمای آب، جهت و سرعت جریان آب دریا و همچنین پارامترهای جوی همچون سمت و سرعت باد را به طور خودکار اندازه گیری نموده و قادر به انتقال دیتا به هواشناسی استان است.

  این سامانه قادر به تولید، انتقال و مانیتورینگ داده های دریایی، شامل شاخص های موج و دمای آب و دیگر پارامترهای جوی نیز می باشد.

بنابر این گزارش، کاربرد این داده ها به صورت فوری در تعیین وضعیت جوی دریا و پس از  آنالیز در پیش بینی وضعیت جوی و دریایی است که مورد استفاده ی فعالان حوزه ی دریا از جمله، دریانوردان، صیادان، گردشگران و حمل و نقل دریایی قرار می گیرد.

میزان سرمایه گذاری در این پروژه، از محل اعتبارات ملی، مبلغ 25 میلیارد ریال جهت خرید بویه ی موج نگار هواشناسی می باشد  که توسط سازمان هواشناسی کشور تامین شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بویه «موج نگار هواشناسی» در خلیج فارس به آب انداخته شد+عکس

بویه «موج نگار هواشناسی» در خلیج فارس به آب انداخته شد+عکس