مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 شهریور 1401 ساعت 08:322022-09-02سياسي

15 درصد ظرفیت دانشگاه های بزرگ به دانشجویان خارجی اختصاص یابد


باید بستر دانشگاه ها را برای پذیرش دانشجویان بین الملل فراهم کرده و برنامه ریزی کنیم 10 تا 15 درصد دانشجویان دانشگاه های بزرگ دانشجوی خارجی باشد تا از مزایای درآمدی آن نیز بهره مند شویم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمد سلیمانی قائم مقام وزیر علوم و رییس مرکز هیات های امنا و هیت ممیزه در دومین روز از اجلاس روسای دانشگاه های سراسر کشور گفت: وظیفه ما این بود صنایع بزرگ را به داشتن تحقیق و توسعه تشویق کنیم تا حمایت از محققان شکل گیرد.

وی خطاب به روسای دانشگاه ها ادامه داد: شما مسولان واقعی پیشرفت کشور هستید، فرمان دانشگاه و پژوهشگاه ها در دست شماست، یک حرکت فرهنگی در دانشگاه صدقه جاریه محسوب می شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به سند دانشگاه اسلامی ادامه داد: در باره اسلامی شدن دانشگاه ها بحث های زیادی در وزارت علوم صورت گرفته و جامع ترین، کامل ترین سند دانشگاه ها، سند دانشگاه اسلامی است، روسای دانشگاهها باید تا جایی که می توانند بندهای این سند را اجرایی کنند.

قائم مقام وزیر علوم افزود: 92 تا 94 درصد بودجه دانشگاه ها پرسنلی است، 15 درصد درآمد بودجه دانشگاه از درآمد اختصاصی است، باید برنامه ریزی کرده و درآمدها را افزایش دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

15 درصد ظرفیت دانشگاه های بزرگ به دانشجویان خارجی اختصاص یابد

15 درصد ظرفیت دانشگاه های بزرگ به دانشجویان خارجی اختصاص یابد