مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 شهریور 1401 ساعت 08:122022-09-02اجتماعي

برآورد خسارت خشکسالی به محیط زیست کشور


معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خشکسالی بیش از سه هزار میلیارد تومان به نواحی چهارگانه محیط زیست کشور خسارت وارد کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، حسن اکبری روز جمعه در سفر بروجن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای مقابله با آتش سوزی های ناشی از خشکسالی در مناطق زیست محیطی بیشترین مبلغ اعتبارات معادل 17 میلیارد تومان امسال به ادارات کل استانها واریز شد.

وی ادامه داد: خسارت های بخش محیط زیست در اثر سیل های اخیر در چهارمحال و بختیاری نسبت به سایر استان ها بیشتر بود و میزان آن برآورد شده و از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعلام خواهد شد.

اکبری افزود: یکی از اقدامات مهم و زمان بر سازمان حفاظت محیط زیست در دولت سیزدهم ایجاد زیرساخت های قانونی مناسب تر برای حفاظت از محیط زیست کشور است که پیش نویس های قوانین مورد نیاز تهیه و به مراجع مربوطه ارسال شده است.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: علاوه بر تهیه پیش نویس قوانین مورد نیاز ، به روز کردن فهرست گونه های مختلف کشور در یک سال گذشته انجام شده است و فهرست مهره داران بعد از 20 سال تدوین و منتشر شد.

وی تصریح کرد: در سال های گذشته سیستم بی سیم سازمان حفاظت محیط زیست غیر فعال شده بود که امسال 30 درصد ظرفیت سیستم بی سیمی این سازمان به مدار استفاده باز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برآورد خسارت خشکسالی به محیط زیست کشور

برآورد خسارت خشکسالی به محیط زیست کشور