مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 شهریور 1401 ساعت 09:522022-09-01اقتصادي

توصیه های جهاد کشاورزی گلستان برای برداشت هر چه بهتر پنبه


رییس اداره پنبه و دانه های روغنی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت:کشاورزان حتما چند نکته را برای برداشت وش با کیفیت رعایت کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گلستان، علی موسی خانی رییس اداره پنبه و دانه های روغنی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: کشاورزان از برداشت غوزه های نارس پرهیز کنند و برداشت الیاف وش در زمانی که کاملا و رسیده و خشک است انجام شود.

وی ادامه داد: وش های برداشتی عاری از هرگونه پوسته و برگ باشد و وش های استحصالی پس از برداشت در محل خشک، سرپوشیده و محفوظ از ریزش باران نگهداری شود.

موسی خانی تصریح کرد: از اختلاط وش های آفت زده، لک دار، زرد و آن هایی که از روی زمین جمع آوری می شوند با وش های سالم اجتناب شود.

وی افزود: چین های اول و دوم و ارقام مختلف جداگانه جمع آوری و دسته بندی شوند و از گونی های با الیاف کنفی یا پنبه ای برای کیسه گیری وش های برداشتی استفاده شود.

موسی خانی گفت: از نخ های پنبه ای برای دوختن خلال ها و از هورمون برگریز برای یکنواختی رسیدن غوزه ها، کاهش برگ ها و برداشت بهتر پنبه استفاده شود.

وی افزود: برای جمع آوری پنبه از کیسه ها و نخ های نایلونی استفاده نشود و در صورت مشاهده در کارخانه از تحویل محصول جلوگیری به عمل می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های جهاد کشاورزی گلستان برای برداشت هر چه بهتر پنبه

توصیه های جهاد کشاورزی گلستان برای برداشت هر چه بهتر پنبه