مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 شهریور 1401 ساعت 08:572022-09-01اجتماعي

حفاظت هوشمند از زیستگاه گوزن زرد ایرانی


به منظور حفاظت از گوزن زرد ایرانی در مقابل حیوانات درنده، حصار 16 هکتار از زیستگاه این حیوان در جنگل های میان کتل کازرون، به فنس الکتریکی مجهز شد.

- به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس امروز با اعلام این خبر گفت: مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس با توجه به اینکه منطقه میانکتل محل اجرای پروژه تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی بوده و این گونه جانوری در معرض خطر انقراض قرار دارد، با هدف حفاظت مطلوبتر، طرح ایجاد فنس الکتریکی اجرایی شده است.

پورشیرزاد افزود: در این طرح با عبور جریان ضعیف برق در لابه لای فنس هایی اطراف این زیستگاه، حیوانات درنده و حتی انسان که قصد عبور از فنس را داشته باشند شوک وارد می کند، ولی آسیب جدی نمی رساند.

وی گفت: از 400 هکتار زیستگاه گوزن زرد ایرانی در کازرون در فاز اول 16 هکتار به حصار یا همان فنس الکتریکی مجهز شده و قرار است در فاز های بعدی به مرور فنس همه 400 هکتار الکتریکی شود این مسئول اضافه کرد: با توجه به موقعیت آب و هوایی مناسب منطقه میانکتل شهرستان کازرون، از سال 1372 این پروژه زیست محیطی با 19 راس گوزن زرد ایرانی در مساحت فنس کشی شده 100 هکتاری آغاز شد که در دهه 90 این محدوده به 400 هکتار افزایش یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفاظت هوشمند از زیستگاه گوزن زرد ایرانی

حفاظت هوشمند از زیستگاه گوزن زرد ایرانی