مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 شهریور 1401 ساعت 15:422022-08-31اجتماعي

معاون استاندار: در حوزه معماری شهری هر کسی ساز خود را می زند


معاون فنی و عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: هیچ ضابطه ای برای نقاط مختلف شهر از لحاظ بافت تاریخی، مسائل اجتماعی و یا کاربری های مختلف تعریف نکرده ایم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، جواد رحمتی  امروز در دومین اجلاس سازندگان و طراحان تبریز اظهار کرد: ساختمان هایی که در بافت های تاریخی شکل می گیرند، محدودیت های ارتفاعی و تراکمی دارند  که چالشی جدی در این حوزه است.

وی افزود: می توانیم طراحان را با  محیط های تاریخی شهر آشنا کنیم تا متناسب با بافت های تاریخی طراحی کنند.

معاون فنی و عمرانی استاندار تصریح کرد: در بودجه سالانه شهرداری ها بخشی از درآمد این نهاد از تراکم و صدور پروانه ساختمانی  پیش بینی شده و تعریف شهرسازی در مجموعه شهرداری در همین راستا بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه معماری شهری هر کسی ساز خود را می زند و نیازمند هم افزایی  در این حوزه هستیم و درکنار آن نظارتی در بخش های مختلف همچون میراث فرهنگی،   بافت تاریخی و بخش صنعتی اتفاق نیافتاده است.

بافت شهری در کنار تک بناها مورد توجه قرار گیرد رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این همایش با بیان اینکه در موضوع منظر شهری نباید از منظر میانی و کلان شهری غفلت کنیم گفت: اتفاقی که در نمای شهری رخ می دهد، صرفا در حوزه تک بناها است ولی مجموعه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون استاندار: در حوزه معماری شهری هر کسی ساز خود را می زند

معاون استاندار: در حوزه معماری شهری هر کسی ساز خود را می زند