مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 شهریور 1401 ساعت 15:272022-08-31سياسي

78 اثر تاریخی مذهبی «آبدانان» در آثار ملی کشور ثبت شده است


رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان آبدانان گفت: بیش از یکصد اثر تاریخی، مذهبی و طبیعی در شهرستان شناسایی شده که از این تعداد 78 مورد آن در آثار ملی کشور ثبت شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، امروز امین طاهری رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان آبدانان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد کردن از شهیدان والامقام رجایی و باهنر اظهار کرد: بیش از یکصد اثر تاریخی، مذهبی و طبیعی در شهرستان شناسایی شده که از این تعداد 78 مورد شامل 74 مورد تاریخی، 2 مورد تاریخی، مذهبی (امامزاده سید صلاح الدین محمد(ع) و پیرمحمد(ع) ) و 2 مورد طبیعی( دریاچه دوقلو و آبشار ماهوته) ثبت ملی شده است.

وی ادامه داد: در حوزه صنایع دستی 11 کارگاه فعال شامل 3 کارگاه سفالگری در مورموری، یک کارگاه گلیم بافی در روستای آبطاف، یک کارگاه چیت بافی در روستای ژیور، یک کارگاه گلیم بافی در روستای هفت چشمه، یک کارگاه خراطی و گلیم بافی در بخش سرابباغ، کارگاه چیت بافی و چرم دوزی در شهر آبدانان و همچنین 2 کارگاه حصیر بافی در روستای جابر انصار وجود دارد؛ ما به دنبال ثبت روستای جابر انصار به عنوان روستای ملی حصیر هستیم.

رییس میراث فرهنگی شهرستان آبدانان گفت: این کارگاه های صنایع دستی زمینه را برای اشتغال 65 نفر بصورت مستقیم ایجاد کرده و همچنین طی تفاهمنامه ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

78 اثر تاریخی مذهبی «آبدانان» در آثار ملی کشور ثبت شده است

78 اثر تاریخی مذهبی «آبدانان» در آثار ملی کشور ثبت شده است