مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 شهریور 1401 ساعت 11:372022-08-31اقتصادي

92 میلیارد تومان سود تخفیفات بازرگانی به مرزنشینان کردستانی پرداخت شد


رییس اداره بازرگانی خارجی صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در سال جاری 92 میلیارد تومان سود حاصل از تخفیف سود بازرگانی به مرزنشینان استان پرداخت شده است.

- صادق صمدی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان مردادماه میزان پرداختی سود حاصل از تخفیفات سود بازرگانی به مرزنشینان کردستانی 63 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

رییس اداره بازرگانی خارجی صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: در مدت 5 ماهه سال جاری بیش از 92 میلیارد تومان تخفیف سود بازرگانی به 131 هزار و 285 نفر از مرزنشینان استان که مشمول فعالیت در بازارچه های موقت مرزی بوده اند، پرداخت شده است.

صمدی بیان کرد: در مدت یادشده ارزش واردات اقلام مشمول از 3 بازارچه موقت مرزی خانم شیخان مریوان، مله خورد سروآباد و سیرانبند بانه حدود 29 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با 18 درصد کاهش مواجه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین اقلام وارداتی از این رویه گمرکی، لوازم خانگی حجیم از جمله کولر گازی، ماشین لباسشویی، یخچال و ماشین ظرفشویی بوده است.

گفتنی است، بازارچه های موقت مرزی در راستای حذف کولبری و بهره مندی مرزنشینان مشمول از رویه تجاری - گمرکی اختصاصی با استفاده از تسهیلات تخفیف سود بازرگانی ایجاد و توسعه یافته که ساماند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

92 میلیارد تومان سود تخفیفات بازرگانی به مرزنشینان کردستانی پرداخت شد

92 میلیارد تومان سود تخفیفات بازرگانی به مرزنشینان کردستانی پرداخت شد