مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 شهریور 1401 ساعت 22:372022-08-30اقتصادي

70 درصد از واحد های تولیدی راکد کشور قابل احیا هستند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، صدیف بیک زاده دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: 70 درصد قابلیت احیا دارند که اگر برای هر یک از این واحد ها به طور متوسط 10 فرصت شغلی در نظر گرفته شود، - بیک زاده گفت: طبق بررسی های به عمل آمده حدود 12 هزار واحد صنعتی در کشور راکد است که 70 درصد از آن ها قابلیت احیا دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، صدیف بیک زاده دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: 70 درصد قابلیت احیا دارند که اگر برای هر یک از این واحد ها به طور متوسط 10 فرصت شغلی در نظر گرفته شود، برای حدود 120 هزار نفر شغل مستقیم و شغل های غیرمستقیم زیاد دیگری از این طریق ایجاد می شود.

وی اظهار کرد: براساس بررسی های به عمل آمده 40 درصد از واحد های راکد به دلیل کمبود نقدینگی غیرفعال شده اند، دلایل دیگر راکد شدن آن ها نبود بازار تقاضا برای این محصولات، مسائل و مشکلات حقوقی و اداری، بدهی های مالیاتی، بدهی های بیمه تامین اجتماعی است.

بیک زاده بیان کرد: کلینیک های عارضه یابی مشکلات واحد های تولیدی راکد را شناسایی و پس از واگذاری آن ها به کمیته های احیاء، فعالیت آن ها دائما رصد و پایش می شود، به نحوی که این واحد ها در فرآیند احیا از ظرفیت کم شروع به تولید کرده و روند تولید آن ها در سامانه بهین یاب ثبت می شود، لذا فعالیت آن ها به طور د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

70 درصد از واحد های تولیدی راکد کشور قابل احیا هستند

70 درصد از واحد های تولیدی راکد کشور قابل احیا هستند