مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 شهریور 1401 ساعت 18:222022-08-30اقتصادي

70 درصد از واحدهای تولیدی راکد کشور قابل احیا هستند


دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: طبق بررسی های به عمل آمده حدود 12 هزار واحد صنعتی در کشور راکد است که 70 درصد از آنها قابلیت احیا دارند - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، صدیف بیک زاده دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: 70 درصد قابلیت احیا دارند که اگر برای هر یک از این واحدها به طور متوسط 10 فرصت شغلی در نظر گرفته شود، برای حدود 120 هزار نفر شغل مستقیم و شغلهای غیرمستقیم زیاد دیگری از این طریق ایجاد می شود.

وی اظهار کرد: براساس بررسی های به عمل آمده 40 درصد از واحدهای راکد به دلیل کمبود نقدینگی غیرفعال شده اند، دلایل دیگر راکد شدن آنها نبود بازار تقاضا برای این محصولات، مسائل و مشکلات حقوقی و اداری، بدهی های مالیاتی، بدهی های بیمه تامین اجتماعی است.

بیک زاده بیان کرد: کلینیکهای عارضه یابی مشکلات واحدهای تولیدی راکد را شناسایی و پس از واگذاری آنها به کمیته های احیاء، فعالیت آنها دائما رصد و پایش می شود، به نحوی که این واحدها در فرآیند احیا از ظرفیت کم شروع به تولید کرده و روند تولید آنها در سامانه بهین یاب ثبت می شود، لذا فعالیت آنها به طور دائم در حال رصد است.

وی اضافه کرد: سیاست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کمک به احیا و حل مشکلات همه بنگاه های اقتصادی است و امسال ستاد هدف خود را احیای سه هزار واحد راکد در کشور قرار داد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

70 درصد از واحدهای تولیدی راکد کشور قابل احیا هستند

70 درصد از واحدهای تولیدی راکد کشور قابل احیا هستند