مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 شهریور 1401 ساعت 15:322022-08-30بين الملل

امارات: ثبات عراق، یک خواسته فوری عربی و منطقه ای است


مشاور دیپلماتیک رییس امارات عربی متحده، برقراری ثبات در عراق را یک خواسته فوری عربی و منطقه ای دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، انور قرقاش مشاور دیپلماتیک رییس امارات با اشاره به اینکه ثبات در عراق، خواسته عربی و بین المللی است، همه طرف ها را به خویشتنداری و بازگشت به گفت وگو فراخواند.

وی در حساب توییتری خود نوشت: ثبات کشور برادر عراق یک خواسته فوری عربی و منطقه ای است، در این مرحله حساس هیچ جایگزینی برای آرام سازی، خویشتنداری و گفت وگوی سازنده بین عراقی ها برای خروج از بحران این کشور وجود ندارد؛ درگیری و خشونت به نفع عراقی ها و منطقه نیست .

  روز گذشته و پس از اعلام کناره گیری سید مقتدی الصدر رهبر جریان صدر از سیاست، حامیان این جریان در منطقه سبز در دسته های پراکنده در خیابان های مختلف به راه افتادند و وارد ساختمان های دولتی و حاکمیتی عراق شدند.

پس از تداوم اغتشاشگری آشوبگران حامی جریان صدر در بغداد و ورود گروه نظامی سرایا السلام وابسته به این جریان به درگیری ها، حملات راکتی و تیراندازی ها در نزدیکی منطقه سبز آغاز شد.

جریان صدر از بیش از یک ماه گذشته به دلیل اختلافات سیاسی، طرفدارانش را به تظاهرات در عراق وا داشته و این افراد تا پیش از سخنرانی امروز رهبر جریان صدر با اشغال ساختمان پارلمان روند سیاسی کشو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امارات: ثبات عراق، یک خواسته فوری عربی و منطقه ای است

امارات: ثبات عراق، یک خواسته فوری عربی و منطقه ای است