مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 شهریور 1401 ساعت 20:272022-08-29فرهنگي

سینماگران کارمند وزارت ارشاد نیستند


  سینماگر، سیاست گذار نیست که چاره ای برای رشد فقر در کشور بیندیشد، ولی می تواند به عنوان شخصیتی موثر در جامعه، درباره آن هشدار دهد.

چه در اثر هنری اش چه در سخنان عادی اش.

-    عصر ایران؛ هومان دوراندیش- اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی منع فعالیت برخی از سینماگران است، از این حیث عجیب است که گویی دراین تصمیم، مفروضی نهفته است و آن اینکه، سینماگران کشور کارمند وزارت فرهنگ و ارشاد هستند.

   شما اگر کارمند یک بانک باشی و مقررات اعلام شده آن بانک را رعایت نکنید، مدیر بانک حق دارد شما را از فعالیت در آن بانک منع کند.

البته اگر مدیرمتساهلی باشد یا زود از کوره در نرود، در صورتی که خطای شما جزیی باشد، ممکن است از این حقش استفاده نکند و چشم پوشی را بر سخت گیری ترجیح دهد.

   اما سینماگران کشور کارمند وزارت فرهنگ و ارشاد نیستند که این وزارتخانه محق باشد که آن ها را کلا از فعالیت سینمایی منع کند.

بر فرض که فیلم برادران لیلا بابت رفتار نوید محمدزاده یا سخنان ترانه علیدوستی در جشنواره کن نباید در ایران اکران شود؛ آیا اگر پس فردا کارگردان دیگری هم بخواهد از این دو بازیگر در فیلمش استفاده کند، آیا فیلم او هم باید توقیف شود؟    چند سینماگر درجشنواره کن چهارجمله انتقادی درباره وضعیت اجتماعی درایران امروز گفته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سینماگران کارمند وزارت ارشاد نیستند

سینماگران کارمند وزارت ارشاد نیستند