مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 شهریور 1401 ساعت 19:372022-08-29اقتصادي

مدیرکل گمرک یزد: شاخص تجارت فرامرزی در دولت سیزدهم افزایش یافته است


مدیرکل گمرک یزد از رشد شاخص های تجارت فرامرزی استان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: کالاهای صادراتی و وارداتی گمرک یزد در یکسال اول فعالیت دولت سیزدهم از حیث وزن و ارزش با رشد روبه رو بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، به نقل از روابط عمومی اداره کل گمرک استان، محمدحسین سلمانی با گرامیداشت یاد و خطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، اظهار کرد: در یکسال اول فعالیت دولت سیزدهم سه میلیون و 213 هزار تن کالا به ارزش بیش از 491 میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه از نظر وزن 2 و از نظر ارزش 11 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی افزود: در همین مدت بیش از 104 هزارتن کالا به ارزش تقریبی 270 میلیون دلار از گمرک یزد به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه از نظر وزن 29 و از حیث ارزش 22 درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک استان یزد با اشاره به سوال خبرنگاران در خصوص علت پایین بودن ارزش کالاهای صادراتی و وجود شایعاتی مبنی بر خام فروشی در حوزه صادرات استان، گفت: ارزش پایین کالاهای صادراتی دلیلی بر خام فروشی نیست، عمده کالاهای صادراتی یزد کاشی و سرامیک، ظروف شیشه ای، مقاطع و سازه های فولادی، انواع نایلون و گرانول، انواع هیدرو کربن های سبک و ترکیبات مولیبدن است که فرایند تولید نسبتا پیچیده ای نیز دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیرکل گمرک یزد: شاخص تجارت فرامرزی در دولت سیزدهم افزایش یافته است

مدیرکل گمرک یزد: شاخص تجارت فرامرزی در دولت سیزدهم افزایش یافته است