مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 شهریور 1401 ساعت 19:022022-08-29اقتصادي

وعده وزیر کشور برای احداث سد آبریز


وزیر کشور از پیگیری احداث سد آبریز در سطح استانی و ملی خبر داد.

- احمد وحیدی وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در کهگیلویه مبنی این که برای احداث سد آبریز چه وعده ای به مردم شهرستان کهگیلویه می دهید گفت: حتما در سطح استانی و ملی نیازمندی های این منطقه را پیگیری می کنم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، احداث سد آبریز فرصت های زیادی را برای اشتغال، تولید و رونق اقتصادی در استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می کند.

مجوزهای زیست محیطی این سد اخذ شده و باید مجوز نهایی آن توسط می گیرد و حوزه  آبریز آن مناطق غربی بویراحمد سفلی و منطقه دشمن زیاری در شهرستان کهگیلویه را در برمی گیرد.

این رودخانه با حجم یک میلیارد و 190 میلیون متر مکعب در سال، با عبور از دشت های شهرستان کهگیلویه، اما تاکنون هیچ گونه استفاده ای از آن برای ظرفیت های کشاورزی منطقه انجام نمی شود و با عبور از بهبهان و آغاجاری در استان خوزستان جریان می یابد و به نامرود جراحی، تالاب شادگان و در فصل های پرآب به خلیج فارس می ریزد.

بر اساس تخصیص وزارت نیرو 150 میلیون مترمکعب آب از این سد برای آبیاری بیش از 30 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان های کهگیلویه و چرام پیش بینی شده است و مطالعات فاز اول و دوم این طرح از سوی منابع آبی اجرا شده و با رایزنی های انجام گرفته مجوز زیست محیطی آن هم اخذ شده است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وعده وزیر کشور برای احداث سد آبریز

وعده وزیر کشور برای احداث سد آبریز