مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 شهریور 1401 ساعت 09:572022-08-29اقتصادي

93 میلیون بشکه نفت ایران آماده ورود به بازار


حدود 93میلیون بشکه نفت خام و میعانات گازی ایران در زمان حاضر به روی نفتکش هایی در خلیج فارس و آب های سنگاپور و همچنین در نزدیکی چین ذخیره شده اند که می توانند بلافاصله بعد از امضای قرارداد برجام وارد بازار شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم از بلومبرگ، پیشرفت مذاکرات هسته ای ایران توجه بازار را به ذخایر قابل توجه نفت این کشور به روی دریا جلب کرده است که می تواند در صورت امضای قرارداد، به سرعت به دست خریداران برسد.

اطلاعات شرکت ردیابی کشتی های کپلر نشان می دهد حدود 93 میلیون بشکه نفت خام و میعانات گازی ایران در زمان حاضر به روی نفتکش هایی در خلیج فارس و آب های سنگاپور و همچنین در نزدیکی چین ذخیره شده اند.

مؤسسه ورتکسا هم که در زمینه تحلیل اطلاعات کشتیرانی فعالیت دارد، این رقم را بین 60 تا 70 میلیون بشکه تخمین می زند، به علاوه، ذخایر کوچک تری هم در مخازن زمینی قرار دارند.

بسیاری از تحلیلگران عقیده دارند ایران ناوگان قابل توجهی از محموله های نفتی را آماده کرده است که خیلی زود بازار را فرامی گیرد، البته حل کردن مسائل مربوط به بیمه و کشتیرانی و موانع فروش پس از برداشته شدن تحریم ها، کمی طول خواهد کشید.

بازگشت و پذیرش کامل ایران در بازار جهانی نفت به دنبال برداشته شدن تحریم های آمریکا در شرایط پیچیده ای برای تاجران نفت صورت می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

93 میلیون بشکه نفت ایران آماده ورود به بازار

93 میلیون بشکه نفت ایران آماده ورود به بازار