مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 شهریور 1401 ساعت 08:522022-08-29اقتصادي

ارز 4200 تومانی مهم ترین عامل تورم سال های گذشته بود


نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی گفت: ارز 4200 تومانی، مهم ترین عامل تورم طی سالیان گذشته بود که موجب رشد نقدینگی هم شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سید شمس الدین حسینی نماینده مردم تنکابن در کشور اضافه شد که اگر ضریب فزاینده را در نظر بگیریم، 730 هزار میلیارد تومان به نقدینگی کشور اضافه شده است.

نماینده مردم تنکابن با بیان اینکه 50 واحد درصد از رشد نقدینگی به سیاست ارز 4200 تومانی باز می گردد، گفت: اگر رابطه نقدینگی و تورم را یک به یک در نظر بگیریم حدود 20 واحد درصد از تورم سال گذشته به ارز 4200 تومانی برمی گردد؛ لذا دولت سیزدهم با آوردن این سیاست شهامت به خرج داد و مجلس نیز بصیرت به خرج داد و با مسئولیت پذیرفت.

حسینی با تاکید بر اینکه آنجایی که سبب شد تورم ایجاد شود باید در جای دیگری بررسی شود، توضیح داد: وقتی که نظام حقوق و دستمزد را بدون در نظر گرفتن ملاحظات با مصوبه ای به هم می ریزند، باید آنجا این موضوع بررسی شود؛ لذا پیشنهاد حذف ارز 4200 تومانی یا اصلاح سیاست ارزی که از طریق دولت آمد و مجلس با تدبیر نظر کار خودش  را انجام داد و مسئولانه در جهت جلوگیری از تورم اقدام کرد.

نماینده مردم تنکابن در مجلس خاطر نشان کرد: مهم ترین عامل تورم طی سالیان گذشته که موجب نقدینگی هم شد، ارز 4200 تومانی بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارز 4200 تومانی مهم ترین عامل تورم سال های گذشته بود

ارز 4200 تومانی مهم ترین عامل تورم سال های گذشته بود