مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 شهریور 1401 ساعت 08:172022-08-29سياسي

پیش بینی تولید 500 تن ماهی قزل آلای رنگین کمان در مزارع گرمابی خوزستان


مدیرکل شیلات خوزستان از پیش بینی تولید 500 تن ماهی قزل آلای رنگین کمان در مزارع گرمابی و استخرهای خاکی خوزستان در فصل زمستان خبر داد.

- فتح الله ابوعلی مدیرکل شیلات خوزستان در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در یک سال گذشته دستاوردهای خوبی در زمینه شیلات خوزستان حاصل شده است؛ مولدسازی ماهی سی باس برای اولین بار در ایران یکی از این دستاوردهاست که با همت محققان پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور در ایستگاه تحقیقاتی ماهیان دریایی بندر امام خمینی (ره) صورت گرفت.

وی افزود: مولدسازی ماهی سی باس زمینه توسعه آبزی پروری را هم در قفس هم در ساحل فراهم می کند.

مدیر کل شیلات خوزستان در ادامه پرورش ماهی قزل آلا در مزارع گرمابی و استخرهای خاکی خوزستان در فصل زمستان را از دیگر دستاوردهای شیلات خوزستان دانست و گفت: سال گذشته 100 تن از این ماهیان در استان تولید شده و برنامه ریزی صورت گرفته تا سال جاری به تولید 500 تن ماهی برسد.

وی ادامه داد: برای اولین بار در خوزستان از زهکش ها و آب های نامتعارف مثل زه آب نیشکر برای تولید میگو استفاده شده به گونه ای که در سال گذشته 110 تن میگو تولید و به کشورهای اروپایی صادر شد.

فتح الله ابوعلی با اشاره به طرح پرورش میگو مجتمع 395 هکتاری در شهرستان هندیجان، تصریح کرد: کارهای سازه ای این مجتمع انجام شده و برق رسانی آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید 500 تن ماهی قزل آلای رنگین کمان در مزارع گرمابی خوزستان

پیش بینی تولید 500 تن ماهی قزل آلای رنگین کمان در مزارع گرمابی خوزستان