مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 شهریور 1401 ساعت 20:222022-08-28پزشكي

افزایش آمار مبتلا به تب کریمه کنگو در بهبهان


رییس دانشکده علوم پزشکی بهبهان، موارد مشکوک بستری بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در بیمارستان معین شهرستان به 3 نفر رسیده است.

- رمضان احدی رییس دانشکده علوم پزشکی بهبهان در گفت و گو با خبرنگار فارس بهبهان اظهار کرد: از زمان دریافت نتیجه قطعی فرد مبتلا شده در بهبهان، جلسات قرارگاه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو با حضور مسئولین دانشکده علوم پزشکی بهبهان، بیمارستان ها، فرمانداری، نماینده دادستان، اداره دامپزشکی و جهاد کشاورزی افراد مرتبط با اولین بیمار مبتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، مشکوک اعلام شده و در اتاق ایزوله تحت نظر و درمان قرار گرفته اند.

رییس دانشکده علوم پزشکی بهبهان تصریح کرد: از موارد مشکوک مبتلا به تب کریمه کنگو نمونه گرفته شده و برای انستیتو پاستور ارسال شده است و همچنین به صورت جدی پیگیر غربالگری افراد مرتبط با موارد مشکوک هستیم تا در صورت مثبت شدن نمونه این افراد آمادگی کامل برای مداوا مبتلایان احتمالی و کنترل بیماری در شهرستان را داشته باشیم.

دبیر شورای سلامت شهرستان بهبهان بیان کرد: دامداری های مرتبط با افراد مشکوک مشخص و توسط اداره دامپزشکی سمپاشی شده است و علاوه بر آن کشتارگاه دام و سایر دامپروری ها نیز جهت جلوگیری از احتمال گسترش این بیماری سمپاشی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش آمار مبتلا به تب کریمه کنگو در بهبهان

افزایش آمار مبتلا به تب کریمه کنگو در بهبهان