مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 شهریور 1401 ساعت 11:172022-08-28اقتصادي

یک گام تا بهره برداری از آزادراه رشت قزوین


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، سعید شفیعی ثابت: آزادراه رشت_قزوین یکی از مهم ترین آزادراه های کشور و استان گیلان است که مراحل ساخت آن با 138 کیلومتر از سال 83 آغاز و 130 کیلومتر آن در همان دهه 80 به بهره برداری رسید.

  در یک دهه گذشته نیاز مبرم استان گیلان به توسعه حمل ونقل و گردشگری، تکمیل هشت کیلومتر باقی مانده آزادراه رشت_قزوین علیرغم پیشرفت فیزیکی قابل توجه و بیش از 90 درصدی، همچنان بر زمین ماند و آخرین پازل آن نیمه تمام رها شده بود.

  آزادراه رشت_قزوین از آنجایی دارای اهمیت بسیار زیاد است که تنها محور ارتباطی تهران و استان های همجوار همچون قزوین و زنجان به گیلان است و به نوعی شاه راه گردشگری این خطه از دریای خزر محسوب می شود.

  ولی این پروژه مهم با وجود مسائل اجتماعی، وضعیت ژئوپولتیکی و وجود رودخانه سفیدرود همچنان در یک دهه گذشته با بی توجهی متولیان و مسؤولان مواجه بوده و به بهره برداری نرسیده است.

  در سال 97 و به دستور وزیر راه دولت دوازدهم، عملیات تکمیل هشت کیلومتر باند رفت از آزادراه قزوین به رشت در محدوده منجیل- رودبار در دستور کار قرار گرفت ولی بعد از چندین ماه کار عملیاتی و به دلایلی همچون کمبود اعتبارات، نبود تسهیلات و همچنین بی توجهی مسؤولان، کار عملیاتی به منظور بهره برداری از این پروژه مهم متوقف و از سرعت آن کاسته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک گام تا بهره برداری از آزادراه رشت قزوین

یک گام تا بهره برداری از آزادراه رشت قزوین