مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 شهریور 1401 ساعت 09:572022-08-28سياسي

چرا پیاده روی امام حسینی در روز «چهلم» از شهادت ایشان برگزار می شود؟


مراسم پیاده روی اربعین که به مناسبت چهلمین روز از شهادت امام حسین برگزار می شود، به یکی از نمادهای شیعه تبدیل شده است.

در این بین اهمیت عدد 40 سؤالاتی را مطرح کرده که چرا باید 40 روز پس از شهادت را گرامی بداریم - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، مراسم پیاده روی آن را در ادامه می خوانید.

  آیا در اعداد راز و رمزی نهفته است؟ نخستین مسأله ای که در ارتباط با اربعین جلب توجه می کند، تعبیر اربعین در متون دینی است.

ابتدا باید نکته ای را به عنوان مقدمه یادآور شویم: اصولا باید توجه داشت که در نگرش صحیح دینی، اعداد نقش خاصی به لحاظ عدد بودن، در القای معنا و منظوری خاص ندارند؛ به این صورت که کسی نمی تواندبه صرف این که در فلان مورد یا موارد، عدد هفت، یا دوازده، یا چهل یا هفتاد به کار رفته، استنباط و استنتاج خاصی داشته باشد.

این یادآوری از آن روست که برخی فرقه های مذهبی، به ویژه آن هایی که تمایلات باطنی گری داشته یا دارند، گاه و  بیگاه خود را به شیعه نیز منسوب می کردند، مروج چنین اندیشه ای درباره اعداد یا نوع حروف بوده و هستند.

  عدد به خودیِ خود ارزش خاصی ندارد در واقع، بسیاری از اعدادی که در نقل های دینی آمده، می تواند بر اساس یک محاسبه الهی باشد، اما این که این عدد در موارد دیگری هم کاربرد دارد و بدون یک مستند دینی می توان از آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا پیاده روی امام حسینی در روز «چهلم» از شهادت ایشان برگزار می شود؟

چرا پیاده روی امام حسینی در روز «چهلم» از شهادت ایشان برگزار می شود؟