مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 شهریور 1401 ساعت 09:122022-08-28سياسي

تحول در خروجی دانشگاه ها؛ از پشت میزنشینان بی مهارت تا مهارت محوران اشتغال آفرین


دانشگاه های نسل گذشته فارغ التحصیلانی داشتند که با یادگیری یک سری تئوری برای پشت میزنشینی تربیت می شدند، امروز اما کارکرد دانشگاه ها به سمت مهارت محوری تغییر کرده و باید فارغ التحصیلانی از دانشگاه ها خارج شوند که مهارت آموخته و اشتغال آفرین باشند.

- گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ خیلی سال است که دانشگاه ها حلقه گمشده ارتباط شان با صنعت و اشتغال را پیدا کرده اند و می خواهند به سمت اتصال این حلقه به زنجیر ارتباط صنعت و دانشگاه بروند اما هنوز این امر به طور کامل محقق نشده است.

این حلقه گمشده همان مهارت محوری و مهارت آموزی در دانشگاه هاست، به طوریکه دانشگاه نسل چهارم باید به سمت مهارت برود چرا که دیگر باید دانشگاه در کنار صنعت به رفع نیازهای جامعه بپردازند نه اینکه دانشگاه ها صرفا تئوری محور باشند و فارغ التحصیلانی را روانه بازار کنند که چیزی از بازار نمی دانند.

در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده است، این امر ضروری تر به نظر می رسد زیرا نقش دانشگاه ها در تولید دانش بنیان و ارتباط آن با اشتغال آفرینی بیش از پیش به نظر می رسد و از این رو دانشگاه ها باید فارغ التحصیلان مهارتی داشته باشند تا این فارغ التحصیلان بتوانند در بازار کار خودی نشان دهند و فقط به یک سری تئوری اکتف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحول در خروجی دانشگاه ها؛ از پشت میزنشینان بی مهارت تا مهارت محوران اشتغال آفرین

تحول در خروجی دانشگاه ها؛ از پشت میزنشینان بی مهارت تا مهارت محوران اشتغال آفرین