مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 شهریور 1401 ساعت 06:422022-08-28سياسي

واکنش نخست وزیر لیبی به درگیری های طرابلس


عبدالمجید دبیبه نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی بامداد یکشنبه در واکنش به درگیری ها در طرابلس گفت: ما به دنبال برگزاری انتخابات هستیم و هر که بخواهد با کودتا و قوه قهریه و سلاح بر لیبی حکومت کند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از شبکه الجزیره قطر، نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی بامداد یکشنبه گفت درگیری های روز شنبه در طرابلس، از داخل و خارج این کشور برنامه ریزی شده بود.

وی با انتشار پیامی ویدئویی و تصاویر حضور خود برای دیداز از وضعیت طرابلس، برای کشته شدگان این درگیری آرزوی رحمت و برای مجروحان بهبودی را خواستار شد.

در همین حال، سخنگوی مجلس نمایندگان لیبی واقع در طبرق در شرق این کشور اعلام کرد که عقیله صالح رییس پارلمان با اعضای پارلمان راههای توافق و ایجاد ثبات در کشورش را بررسی کرده است.

وزارت بهداشت دولت لیبی شنبه شب از افزایش شمار کشته های درگیری ها در طرابلس خبر داد و اعلام کرد که شمار این افراد به 12 تن رسیده است.

،براساس گزارش این وزارتخانه همچنین در این درگیری ها 87 نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

این کشته و زخمی ها به دنبال تشدید بحران سیاسی میان دولت وحدت ملی به ریاست عبدالحمید الدبیبه و دولت مکلف به ریاست فتحی پاشاغا در لیبی و شکل گیری درگیری مسلحانه میان دو گروه حامی آنها در طرابلس شکل گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش نخست وزیر لیبی به درگیری های طرابلس

واکنش نخست وزیر لیبی به درگیری های طرابلس