مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 شهریور 1401 ساعت 19:022022-08-27اقتصادي

صادرات 9 محصولات دامی استان اردبیل به 10 کشور جهان


مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از صادرات 9 نوع محصول دام و فرآورده های خام دامی به 10 کشور جهان در یک سال گذشته از استان اردبیل خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل و به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان اردبیل، بهلول تکلوی به مناسبت هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در یک سال گذشته، 9 نوع محصول دام و فرآورده های خام دامی به 10 کشور جهان از استان اردبیل صادر شده است.

وی افزود: افزایش صادرات فرآورده های خام دامی از استان در دستور کار قرار دارد و گام های موثری در راستای تداوم صادرات برداشته شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با تاکید بر اینکه صادرات پایدار منوط به نظارت های بهداشتی صحیح و دقیق دامپزشکی بر تولید و عرضه محصول با کیفیت است، تصریح کرد: در طول یک سال گذشته یک میلیون و 688 هزار و 630 کیلوگرم آلایش غیر خوراکی دام در قالب 70 فقره گواهی بهداشتی بین الملل حمل به کشور ترکیه و 802 هزار کیلوگرم پا و پنجه مرغ طی 28 فقره گواهی بهداشتی به کشورهای ویتنام و تایلند صادرات داشته ایم.

تکلوی با بیان اینکه نظارت بهداشتی و کیفی بر محصولات و فرآورده های خام دامی صادراتی یکی از مهم ترین وظایف حاکمیتی دامپزشکی است، ادامه داد: در همین مدت 292 هزارو 283 کیلوگرم عسل تحت نظارت بهداشتی و کیفی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات 9 محصولات دامی استان اردبیل به 10 کشور جهان

صادرات 9 محصولات دامی استان اردبیل به 10 کشور جهان