مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 شهریور 1401 ساعت 14:422022-08-27پزشكي

کرونا تاکنون 42 هزار میلیارد تومان هزینه به نظام سلامت وارد کرده است


معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه کرونا تاکنون 42 هزار میلیارد تومان هزینه به نظام سلامت وارد کرده است،گفت:هر بیمار کرونایی در بخش هزینه سرپایی نزدیک به 800 هزار تومان هزینه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، سعید کریمی، معاون درمان وزیر بهداشت در میز اقتصاد خبر ساعت 14 با اشاره به آخرین هزینه های تحمیلی کرونا بر نظام سلامت کشور، بیان داشت: 5 هزار میلیارد تومان برای تعرفه گذاری خدمات پرستاری در قانون دیده شده است.

وی با اشاره به هزینه های درمانی بیماران کرونا خاطرنشان کرد: 90 درصد هزینه های بستری و 70 درصد هزینه های سرپایی بیماران پرداخت می شود؛ ضمن اینکه کرونا تاکنون 42 هزار میلیارد تومان هزینه به نظام سلامت وارد کرده است که از این میزان بیش از 22 هزار میلیارد تومان توسط ستاد ملی مقابله با کرونا اختصاص داده شده که بخشی از آن پرداخت شده است.

کریمی با اشاره به درصد پرداختی هزینه بیماران در مراکز درمانی، یادآور شد: بیماران کرونایی در بخش هزینه سرپایی نزدیک به 800 هزار تومان هزینه دارند.

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در کشور، بیان داشت: در بخش های درمانی دولتی صددرصد نسخه الکترونیکی اجرا می شود، اما در بخش خصوصی 90 درصد اجرایی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا تاکنون 42 هزار میلیارد تومان هزینه به نظام سلامت وارد کرده است

کرونا تاکنون 42 هزار میلیارد تومان هزینه به نظام سلامت وارد کرده است