مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 شهریور 1401 ساعت 13:422022-08-27اقتصادي

به بهانه فصل برداشت خرما در بافق/شباهت نخل با انسان ها


نخل درختی سخاوتمند است که علاوه بر تولید محصول ارزشمند خرما، تمام اجزای آن برای صنعت حصیربافی و برخی صنایع دیگرمورد استفاده قرارمی گیرد - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس از بافق، درخت خرمان با خوشه های سنگین بیشترین محصول را نسبت به سایر درختان می دهد و از شاخ و برگ آن محصولات حصیری مانند فرش حصیری،بادبزن، کلاه، سبد و اشیا زینتی درست می کنند، الیاف تنه خرما در تولید پادری و ریسمان کاربرد دارد که سوغات حصیری برای گردشگران داخلی و خارجی محسوب می شود.

خرما میوه ای با ارزش غذایی بالاست که به علت دارابودن موادقندی قابل توجه، علاوه بر مصرف غذایی در صنعت موارد استفاده فراوان دارد.

بیشترین استفاده میوه خرما در صنعت، شامل شیره خرما، شهد خرما(عسل خرما)، قند، مایع، سرکه خرما، الکل، عصاره نوشابه و خوراک دام است و از هسته آن نیز روغن، کربن اکتیو، لوریل الکل، مواد موثر سطحی و از ضایعات آن در ترکیب خوراک دام استفاده می شود.

از آنجا که خرما و هسته آسیاب شده آن به نوعی قوت و غذای مردم در گذشته بوده، نخل در آداب، سنت و باورهای مردمان کویر نشین جایگاه ویژه ای داشته و مورد احترام مردم این دیار بوده است.

شباهت های نخل با انسان وقتی درخت نخلی قطع می شود گویی انسانی به قتل رسیده و درخت بسیار مقدسی است و این بخاطر شباهت بسیار نزدیک و جالبی هست که این در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به بهانه فصل برداشت خرما در بافق/شباهت نخل با انسان ها

به بهانه فصل برداشت خرما در بافق/شباهت نخل با انسان ها