مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 شهریور 1401 ساعت 09:322022-08-27پزشكي

هشدار دامپزشکی یزد درباره بیماری آنگارا/ دامداران مراقب باشند


رییس اداره بهداشت دامپزشکی استان یزد گفت: آنگارا، بیماری ویروسی با تلفات بالا است که در صورت عدم رعایت شرایط بهداشتی و قرنطینه ای از سوی مرغداران، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، نرگس حسینی مدیر بیماری های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی استان، صبح امروز در جمع خبرنگاران  با اشاره به اهمیت آشنایی و مقابله با بیماری آنگارا ، اظهار کرد: این ویروس یک بیماری عفونی و مسری با قابلیت شیوع گسترده است که باید برای مقابله با شیوع آن اقدام جدی انجام شود.

وی رعایت اصول امنیت زیستی را موثرترین اقدام در پیشگیری از آنگارا دانست و افزود: نظارت کامل بر اجرای دقیق واکسیناسیون علیه بیماری آنگارا در مزارع پرورش مرغ مادر گوشتی در دستور کار دامپزشکی قرار گرفته و با توجه به اینکه عدم واکسیناسیون عامل مهم شیوع و گسترش بیماری در کشور تلقی می شود؛ با متخلفانی که از انجام واکسیناسیون خودداری کنند، مطابق قانون برخورد جدی می شود.

رییس اداره بهداشت دامپزشکی یزد گفت: واحد های پرورش جوجه گوشتی باید جوجه یک روزه را از مزارع مرغ مادری تهیه کنند که برنامه واکسیناسیون بر علیه بیماری آنگارا را انجام داده باشند.

حسینی تصریح کرد: ازدحام کردن و پر های ژولیده و شروع ناگهانی تلفات، نشان دهنده شیوع بیماری ویروسی آنگارا است که با بررسی تغییر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار دامپزشکی یزد درباره بیماری آنگارا/ دامداران مراقب باشند

هشدار دامپزشکی یزد درباره بیماری آنگارا/ دامداران مراقب باشند