مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 شهریور 1401 ساعت 20:122022-08-26اقتصادي

قصد توتال برای فروش سهام خود در میدان گازی سیبری


شرکت فرانسوی توتال انرژیز اعلام کرد که قصد دارد سهام خود را در یک میدان گازی سیبری که به صورت سرمایه گذاری مشترک با شرکت نفت و گاز نواتک در اختیار دارد، - به فروش برساند.

شرکت فرانسوی توتال انرژیز روز جمعه در پی انتقادها از فعالیت هایش در روسیه، اعلام کرد که قصد دارد سهام خود را در یک میدان گازی سیبری که به صورت سرمایه گذاری مشترک با شرکت نفت و گاز نواتک در اختیار دارد، به فروش برساند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا از خبرگزاری رویترز؛ توتال انرژیز به رغم بحران اوکراین، برخلاف رقیبان غربی اش تاکنون به بسیاری از دارایی هایش در روسیه پایبند باقی مانده و به فعالیت هایش در این کشور  ادامه داده است.

  توتال انرژیز 19 درصد از سهام شرکت نواتک را نیز در اختیار دارد.

بر اساس فرمان ریاست جمهوری روسیه که در ماه جاری (اوت) صادر شد، سرمایه گذاران و بانک های کشورهای غیردوست شامل فرانسه، حق فروش سهام خود را در برخی طرح های انرژی تا پایان سال جاری 2022 ندارند، هر چند معافیت ها و استثناء هایی برای برخی موارد در نظر گرفته شده است.

روزنامه لوموند روز چهارشنبه نوشت که احتمالا از سرمایه گذاری شرکت فرانسوی توتال در میعانات گازی شرکت نواتک روسیه، برای تولید سوخت جت های جنگنده ارتش روسیه در جنگ اوکراین، استفاده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قصد توتال برای فروش سهام خود در میدان گازی سیبری

قصد توتال برای فروش سهام خود در میدان گازی سیبری