مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 شهریور 1401 ساعت 16:022022-08-26سياسي

به دنبال رفع تحریم ها هستیم اما نه به هر قیمتی


عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه در مذاکرات باید تضمین های لازم اخذ شود تا هر کشوری نتواند یک طرفه و بدون پرداخت غرامتی از برجام خارج شود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، در دور ششم مذاکرات وین که در خرداد 1400 برگزار شد و آخرین مذاکرات احیای برجام توسط دولت سابق بود، متنی به عنوان پیش نویس توافق آماده شد که به باور کارشناسان اصولگرا، منافع ملی ایران را تأمین نمی کرد و حتی در بعضی موارد تیم مذاکره کننده وقت از معدود امتیازاتی که برجام برای کشور حاصل می کرد، عقب نشینی کرده بودند.

از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم در تابستان سال گذشته، مذاکرات احیای توافق (2015) برجام و رفع تحریم های هسته ای در دستور کار دولت جدید قرار گرفت؛ در این راستا تیم مذاکره کننده جدید با کنار گذاشتن متن پیشنهادی وین 6، به دنبال تهیه پیش نویسی جدید برای کسب منافع کشور بوده است و کارشناسان معتقدند دلیل تأخیر در حصول توافق نهایی همین مسئله است.

با این وجود، اما برخی از رسانه ها و اشخاص اصلاح طلب معتقد هستند که دولت جدید در حصول توافق تعلل می کند و نسبت به این موضوع انتقاداتی دارند.

در همین باره گفت وگویی با حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری، عضو مجلس خبرگان رهبری داشتیم که در زیر می خوانید: فارس: نظر شما درباره وضعیت فعلی مذاکرات احیای تواف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به دنبال رفع تحریم ها هستیم اما نه به هر قیمتی

به دنبال رفع تحریم ها هستیم اما نه به هر قیمتی