مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 شهریور 1401 ساعت 14:022022-08-26سياسي

خلیج فارس به گورستانی از شناورهای مغروق بدل شده است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، علی سلاجقه معاون رییس جمهور ظهر امروز در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی فاز سوم تصفیه خانه فاصلاب بندرعباس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خلیج فارس به عنوان یک زیست گاه بسیار مهم منطقه ای و جهانی معبری از عبور خطوط اصلی انتقال لوله های نفت، کشتی رانی و نیز استقرار سکوهای نفتی و .

است و گاهی مغروق شدن کشتی ها در این منطقه این احساس رو ایجاد می کند که خلیج فارس را تبدیل به گورستانی از کشتی ها کرده است که از لحاظ زیست محیطی مشکل ایجاد می کند.

نقشه مکان یابی آبشیرین کن ها تدوین شده است رییس سازمان محیط زیست کشور در مورد تقاضای واحدهای مختلف صنعتی و توسعه برای احداث آبشیرین کن ها نیز اظهار داشت: خوشبختانه سازمان محیط زیست نقشه مکان یابی را در خصوص آبشیرین کن ها در خطه جنوب از شرق تا غرب آماده کرده است که حتما در اختیار صنایع قرار می گیرد.

سلاجقه با ابراز تأسف از بحث آلایندگی آبشیرین کن ها بر ضرورت مکان یابی درست این واحدها تأکید و عنوان داشت: در نقشه مکان یابی، زیستگاه های مختلف و ضریب آسیب پذیری و میزان خسارات وارد شده به آنها و گونه های جانوری و گیاهی را مشخص کرده ایم تا هر تصمیمی در این بخش با دقت لازم در حفاظت از محیط زیست صورت گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خلیج فارس به گورستانی از شناورهای مغروق بدل شده است

خلیج فارس به گورستانی از شناورهای مغروق بدل شده است